Szukaj na tym blogu

czwartek, 17 października 2013

Świeże i suszone liście Moringi.




Autor książki (e-book) "All Things Moringa - The Story of an Amazing Tree of Life", wielki pasjonat drzewa Moringi - Hiawatha Bey, tak zaczyna swoje opowiadanie.
"Drzewo Moringa jest jednym z najbardziej niesamowitych  roślin jakie kiedykolwiek
napotkałem. Chociaż to może brzmieć sensacyjne, ale właściwości odżywcze i lecznicze Moringi
mają ogromny potencjał, aby zakończyć niedożywienie, głód, jak również zapobiegać i leczyć
wiele różnorodnych chorób na całym świecie.
Moringa jest naprawdę cudowną rośliną i darem Bożym dla odżywienia i uzdrowienie człowieka. Roślina ta ma tak wiele zastosowań i specjalne cechy, że trudno mi wiedzieć, od którego miejsca zacząć dzielić się swoją wiedzą".
Tyle autor tytułam wstępu.

Nawet gdyby ująć połowę benefitów Moringi, pozostała połowa kwalifikuje ją do miana daru Bożego, szczególnie potrzebnego w dzisiejszych trudnych czasach.

W dzisiejszym poście przytoczę na podstawie w/w książki (i nie tylko tej) znaczące składniki odżywcze zawarte w świeżych i  suszonych liściach Moringi. Jak łatwo zauważyć suszone liście/proszek mają tych składników znacznie więcej od  świeżych liści.



Zawartość Vitamin i Minerałów w proszku Moringa
Wszystkie wartości podano w przeliczeniu na 100 g części jadalnej.

                             Świeże liście           Suszone liście
Carotene (Vit. A)   6.78 mg                    18.9 mg
Thiamin (B1)         0.06 mg                    2.64 mg
Riboflavin (B2)      0.05 mg                    20.5 mg
Niacin (B3)            0.8 mg                      8.2 mg
Vitamin C              220 mg                     17.3 mg
Calcium                 440 mg                     2,003 mg
Calories                 92 cal                        205 cal
Carbohydrates       12.5 g                        38.2 g
Copper                  0.07 mg                     0.57 mg
Fat                         1.70 g                        2.3 g
Fiber                     0.90 g                        19.2 g
Iron                       0.85 mg                     28.2 mg
Magnesium           42 mg                        368 mg
Phosphorus           70 mg                        204 mg
Potassium             259 mg                      1,324 mg
Protein                  6.70 g                        27.1g
Zinc                      0.16 mg                     3.29 mg


Zawartość aminokwasów w proszku Moringa
Wszystkie wartości podano w przeliczeniu na 100 g części jadalnej.

                    Świeże liście       Suszone liście
Arginine           406.6 mg           1,325 mg
Histidine           149.8 mg            613 mg
Isoleucine         299.6 mg            825 mg
Leucine             492.2 mg            1,950 mg
Lysine               342.4 mg            1,325 mg
Methionine       117.7 mg            350 mg
Phenylalinine    310.3 mg           1,388 mg
Threonine         117.7 mg            1,188 mg
Tryptophan       107 mg              425 mg
Valine               374.5 mg           1,063 mg


Sproszkowane liście Moringi uchodzą za bardzo dobry, odżywczy dodatek właściwie do każdego rodzaju jedzenia.
Potrzeba około siedem kilogramów świeżych liści Moringa, aby otrzymać zaledwie jeden kilogram proszku.
 Należy być świadomym, że Moringa proszek to silny proszek. To jest jedzenie, a nie lekarstwo na wszystko.
Nasze ciało jest najlepszym wskaźnikiem w jakich ilościach spożywać proszek Moringa.
Większość osób zażywa 1 łyżeczkę dziennie, sporo osób zażywa 1 łyżkę dziennie.  Bywają również takie osoby, które spożywają proszek 2-3 razy dziennie.
Ja zażywam 1 łyżeczkę z zielonym szejkiem, zazwyczaj 2-3 razy w tygodniu 1 raz dziennie. Robię też małe przerwy od czasu do czasu, jeśli mi się znudzi.
Sugeruję zaczynać od mniejszych dawek. Ja zaczynałam od 1/2 łyżeczki przez bardzo krótki okres - 2 lub 3 dni. Od wiosny zażywam Moringę proszek i jestem pewna, że dla mnie jest pomocny. Nie miałam w tym czasie żadnych problemów z brakiem witamin, czuję się bardzo dobrze. Mimo, że zmarzłam, zmokłam ostatnio, katary i inne jesienne przypadłości narazie mnie ominęły.

Jak już wspomniałam Moringa Proszek to nie jest lekarstwo na wszystko. Nic nie pomoże Moringa, ani inny cudowny elixir czy lekarstwo, jeśli będziemy źle się odżywiać na codzień, nie będziemy się ruszać i do tego stres będzie naszym codziennym towarzyszem, czyli jeśli sami nie zadbamy o siebie.
To, że nie jemy mięsa, że mamy cudowny sprzęt sportowy, chodzimy w miarę regularnie na siłownię też nie jest wskaźnikiem, że należycie troszczymy się o nasze zdrowie.

Uwaga!
Ponieważ suszone liscie Moringa to proszek o silnym potencjale, wskazane jest zaczynać spożywanie go POWOLI, zaczynając od małych dawek i zwiększać je w miarę upływu czasu.
Osoby cierpiące na poważne schorzenia najlepiej jeśli skonsultują się z lekarzem prowadzącym!

4 komentarze:

Jato Yola pisze...

Tyle tu cennych informacji..będę zaglądać
Y.

krystyna pisze...

Jato Yola, dzięki.
Myslę, że więcej informacji znajdziesz na moim głównym blogu:
http://flyashighaseagles.blogspot.com/

Pozdrawiam Cię i życzę spełnienia marzeń.

ola Eric pisze...

Witam. A ja chciałam zapytać gdzie kupiłaś te nasiona moringi?

krystyna pisze...

Olu, ja zawsze kupuję przez amazon, organic, tańsze trochę niż w aptece.
Wystarcza na długo.